PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Showing posts with label clips. Show all posts
Showing posts with label clips. Show all posts

Monday, November 08, 2010

Majlis Konvo Tadika~


Acara:Majlis Konvokesyen Tadika Islam Al-huda Daerah Pontian
Tarikh:7 November 2010
Masa: 9.00pagi
Tempat: Dewan Mesra MRSM (Maktab Rendah Sains Mara)


Tadika Al-Huda Pontian mempunyai 3 buah sekolah iaitu di Api-api,Ayer Baloi dan Benut.Majlis penyampaian sijil ini menggabungkan ketiga2 buah sekolah dlm satu majlis.

 Pintu utama MRSM Pontian.Terletak di Jelutong,Ayer Baloi,Pontian.

 Persembahan pertama dari Tadika Al-Huda Ayer Baloi,dengan bacaan ayat2 surah lazim dan zikir.Kanan sekali dalam gambar Dina dengan memegang mic.




Persembahan ke 2 Dari Tadika Al-Huda Ayer Baloi,Koir 'Your Mother'
(video edited)Video dah edit sebab audio yg tk menyenangkn..:) Suara pn lari2 tk tau sbbnya problm hp ni.

 Persembahan ke 3 dari Tadika Al-Huda Ayer Baloi selepas diselang selikan dengan persembahan dari tadika dari sekolah lain.
Dina didalam gambar ini berkedudukan antara adik cilik tengah dengan adik yg pandang belakang.:)


 Persembahan nasyid "Di Pondok Kecil"
Maaf ye..suaranya lari sikit. Masa edit ok je,tp...

 Anugerah pertama #1 dalam kelas.


 Anugerah Kecemerlangan.Siap memakai pakaian lengkap jubah.:)

Syukur,semoga terus cemerlang.

Last post dengan sijil dan hadiah2..

Tamat sudah sesi pembelajaran di Tadika Al-Huda.Semoga dapat dimanfaatkan.Sebelum balik,Dina sempat meninggalkan kenangan bersama teman akrab nya Nana.



*Amacam simple tak posting ni.Asal u'ols paham..
*Bakal berjumpa Aryan penyambung generasi di Tadika Al-Huda Ayer Baloi untuk 2 tahun yang mendatang.





Majlis Konvo Tadika~

Saturday, October 24, 2009

Layanz lagu oldies..


Ell cut short je ye..
Dlm seminggu dua ni Ell n Hsbn suka sngat dengar dari biasa lagu2 lama yg best2 ni. Tk kiralah originally dari 50's,60's,70's,80's even the 90's. Sambil feelings kalau dihayati bnyak sbnarnya lagu2 lama ni yg sedap telinga kita mendengarnya. Ada bbrapa yg Ell teringat, Ell letak as main songs kt Playlist Ell mnggu ni. Syok jgak tngok vid clips smbil dengar lagu dia org (mana yg dpt clip). Mmg meletops betul dia org nih dulu2. Kemana2 pn sure sana sini kenal..mmg org respect rasanya pd zaman tu. Kekadang tu kn, Ell tefikir apa yg dia org buat skrg ni..yelah kehidupan dia org. Senang ke susah, dlm laluan hidup yg dipilih setelah ruang peluang dibuka melalui lagu2 dia org nyanyikn yg diketahui n mnjadi siulan satu dunia. Apa2 pn Ell n Hsbn salute n brterima kasih kt dia org ni krn mewarnai serta menghiburkn kita semua dari dulu hngga ke skrg dgn lagu2 hebat mereka. Terima Kasih n kita layan..enjoy.
please hold dulu Playlist Ell kt tepi ye



"Heaven Must Be Missing An Angel" by Tavares
one of the songs fit in the Charlie's Angels Sountrack
Layanz lagu oldies..

Tuesday, July 07, 2009

farewell MJ ~

Tuesday,July 7,2009
Hari ni merupakan hari bagi peminat,kwn2 kenalan serta saudara-mara MJ utk mmberi penghormatan terakhir yg brtempat di STAPLES CENTRE dimana tempat terakhir beliau membuat rehearsal utk concert nya yg terakhir.WalaupunEll bukanlh peminat no1 beliau...tp Ell respect dgn apa yg dh dilakukan termasuk memeluk Islam sungguhpun brmcm2 kontroversi yg kita dengar.Kekadang rasa simpati dan kesian.Sungguhpun ke-islam-an nya tk berapa jelas,tp ianya dh disahkan oleh abg nya sendiri dn wasiat yg ditinggalkn meminta beliau disemadikn secara islam.Apa2 pun, semoga Allah mengampuni dosa2 Mikaeel (nama islam) dan menerimanya sebagai seorang muslim.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
There are a few clues that Michael Jackson had perhaps converted to Islam:

* Famous media outlets including Telegraph and NY Post published news confirming that Michael Jackson had converted to Islam last November and had changed his name to Mikaeel.
* Michael Jackson’s brother, Jermaine Jackson has been a muslim for the past 20 years and has publicly spoken of his faith. When announcing his brother’s death, Jermaine commented, “May Allah be with you, Michael, always.”
* In 2005-06, Jackson spent nearly a year living in the Muslim country of Bahrain.


Clip yg Ell sediakan ni,adalah antara lagu MJ yg paling Ell suka.Ell tak tau napa arini Ell boleh menitiskan airmata.Agaknya perasaan org pembawak budak ni lebih emo skrng ni.Harini bila Ell on tv sana sini mengisahkan tentang MJ...tetiba Ell rasa sebak.
Ok,lagu Ben mengisahkan seekor tikus yg menjd best friend of MJ.Mungkin sepanjang hidup kanak2 nya dia merasa sunyi dn sbb tu MJ suka dn sayang sgt dgn kanak2.Ntah lah,Ell agak jer..
Walau apa pn, thanx for all the great songs n music that u've made.
Surely.. w'ols gonna miss you..
~FAREWELL MJ~





farewell MJ ~

Monday, April 20, 2009

talentime~





Ell baru teringat ada simpanan clip peribadi(haha peribadi lh sangat) yg dirakam semasa malam sblm brlangsungnya majlis persandingan BIL.Tengok punya tengok,clip ni masih elok utk dipaparkan.Sebenarnya Ell rakam ni sbb dengar bunyi kecoh2 kat ruang depan rumah manakala org2 dewasa sibuk di dapur n sesetengahnya 'menyumbangkan suara' berkaraoke. :P

Ell dpt rakam sket jer memandangkan Ell jugak dijemput utk br'kera oke'.hahaha .D'ols panggil ni acara 'talent show'.memandai jer bebudak nih.Apa yg talent sgt pn tk tau.:D Jom lh u'ols tengok clip 23 saat nih.:)



U'ols faham ke apa yg 2 beradik tu buat? tk clear sgt ekk.Ok,itu adalh cubaan menyanyi n menari tarian 'ciptaan sendiri' yg dipersembahkan keliling penonton.apa2 jelh bebudak nih.:)
Kat bawah ni Ell sediakn clip n lyric sebenar yg 2beradik tu persembahkan kalau u'ols nk join sama .Lagu yg 2 beradik ni minat (selain HSM,Hannah Montana n bla3) dr hujung tahun lepas sampai skrng ni pn masih lg.
*clip ini hanya sekadar hiburan semata.So, ENJOY...
HOT N COLD - KATY PERRY
You change your mind
Like a girl changes clothes
Yeah you, PMS
Like a bitch
I would know
And you always think
Always speak
Crypticly

I should know
That you're no good for me


CHORUS 1
Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in and you're out
You're up and you're down
You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up
CHORUS 2
You, You don't really want to stay, no
You, but you don't really want to go-o
You're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in and you're out
You're up and you're down
We used to be
Just like twins
So in sync
The same energy
Now's a dead battery
Used to laugh bout nothing
Now your plain boring
I should know that
you're not gonna change

# REPEAT CHORUS 1
# REPEAT CHORUS 2
Someone call the doctor
Got a case of a love bi-polar
Stuck on a roller coaster
Can't get off this ride
You change your mind
Like a girl changes clothes
# REPEAT CHORUS 1 (2x)
# REPEAT CHORUS 2

*Sebenarnya Ell pn suka lagu ni,tp tdklh mendtg kn apa2 makna.just suka2.lg pn bebudak ni slalu sgt menyayi tk tentu masa.dlm bilik mandi menyanyi,sambil belajar menyanyi malah kalau tk ditegur, nk mkn pn menyanyi.tu yg ell pn dh melekat kt kepala...:)



VOTE MY BLOG




talentime~

Sunday, April 12, 2009

~11 April 2009~




Ada apa dgn tarikh 11April nih?Tarikh ni agak penting jugak utk Ell n family ingati sbb:-

1.Marsha ganti sekolah utk cuti Hari Raya akan dtg..
2.My SIL ada balik kg frm JAKARTA (she n her family menetap disana for almost 5 years now + another 3 before retired working).n tarikh ini adalah hari dia pulang ke rumahnya di CHERAS.
3.Our home sweet home dilanda banjir...:'(

Memandangkan smlm Marsha sekolah pagi dan petang,wiken Ell pn compact jugak.Sib baik Ell tak yah masak,coz SIL n MIL gi mkn seafood kat KUKUP.Dan d'ols tapaukan je utk we'ols yg kt umah nih (Ell tk gi sama sbb Marsha skool).

Elok je stgh jam lepas SIL n her family bertolak balik CHERAS,lebih kurang jam 5ptg AYER BALOI hujan dgn lebat yg teramat sangat (padahal seharian hingga kepetang cuaca sgtlh elok).Hujan yg berserta guruh dan petir sabung menyabung buat Ell rasa ngeri sesangt.Mcm2 benda yg bermain dibenak fikiran.We'ols sefamili duk diam dlm rumah tak buat apa2 melainkan off semua plug dn suis yg ada.
Dlm keadaan yg masih hujan dlm lebih kurang jam 6ptg,hati rasa tak senang coz bila buka pintu nmpak air sket2 mula naik.Ell ngan hsbn kluar rumah tengok kalau ada apa2 benda yg nk dikemaskan esp kasut.Dptlh slmtkn selipar jepun yg hampir hanyut..dn mmg rupanya ada jugak sebelah selipar anak Ell hilang mngkn hanyut dibawa air banjir tu.


Masih ingat pandangan ini (backyard jiran sblh) waktu n3 'hujan oh hujan' hari tu..dan ini adalah ketika air dh mula naik.


sedikit gambar menunjukkan paras air di sekeliling rumah.


Backyard jiran sblh kiri

Yang paling kesian..kucing2 Ell dlm tmptnya di belakang rumah. Walau pun dikelilingi air, tp d'ols smua selamat sbb berada ditempat yg tinggi.
K u'ols tengok clip yg Ell dh siapkn ni eh~



We sefamily rasa brsyukur sgt krn kejadian ini taklh seteruk mana dn air banjir tu pun tk masuk ke dlm rumah..Cuma yg dibimbangkan adalah binatang2 lain yg tk diundang sekiranya ada.


*Air yg naik keliling rumah kami ni, nmpk jernih dn tak berlumpur.
*Banjir ni mungkin disebabkan masalah sistem perparitan sbb sblm ni tk pernah berlaku kejadian banjir.
*Smua gambar diambil lbh krg kul 6.30 - 7 ptg.



 
~11 April 2009~

Friday, March 27, 2009

~Kahit Isang Saglit~






Hello n hi...

U'ols, ingat apa yg Ell dh janji at previous n3? Ell nk citer sket synopsis teleserye 'A Time For Us' yang ditayangkan kt rtm2 tu.Title n3 ni adalah title drama ni dlm bahasa tagalog yg brmaksud 'Even For Just One Moment' tp bila disiarkan di Malaysia title drama ni diubah 'A Time For Us'. Sebelum u'ols baca synopsis drama ni, apa kata u'ols tengok dulu trailer ni .tp u'ols pause/mute/stop Ell's Playlist kat bawah blog ni supaya lebih kensentrasi ..Enjoy!


Ha..cam ner, best ?
Ok, the synopsis goes like this:-
Bringing you Jericho Rosales (Echo) and Carmen Soo (Msian model & actreess) together in a very love story of 2 worlds. Rocky Santillan(Jericho Rosales) son of policeman yang mati dibunuh & his mom terkena serangan jantung dan mati akibat terkejut dgn kematian suaminya di sebuah pantai.Margaret/Garie(Carmen soo) hidup gembira bersama ibu dan ayahnya tp disuatu pagi apabila bagun dr tidur,dia dapati ayahnya pergi meninggalkan dia dan ibunya utk menyelamatkan diri dr diburu pihak berkuasa(tetapi dia tdk tahu).Ayahnya seorang Filipino bernama Ronaldo Dimandal(Albert Martinez).Kemudian Garie dan ibunya tinggal bersama neneknya(Louisa Chong) yg tk mahu mereka mengingati sedikit pn tentang ayahnya kerana seorang asing dan penjenayah.
Rocky seorang polis di jabatan Philippines Drug Enforcement Agency(PDEA) dtg ke Malaysia utk menyiasat dan mencari org yg terlibat dgn kematian ayahnya.Dan dia masih ingat wajah org yg bertemu ayahnya dimalam sebelum ayahnya dijumpai mati ( ayah Garie).Setelah 15 thn,Garie masih berharap akan berjumpa ayahnya dan dia bercadang pergi mencari ayahnya di Philippines. As you can clearly see the connection… they are actually searching for the same MAN!! wow....
Semasa di Malaysia,dlm keadaan yang kecoh krn Rocky dikejar penjahat yg ada kaitan dgn kes siasatannya,dia bertembung dgn Garie dlm sebuah teksi dan disitulah segala bibit percintaan bermula.Tp percintaan mereka penuh halangan dan rintangan.....~



*Drama ni akan menimbulkan pelbagai perasaan ...n kalau nk nangis or senyum sensorang itu normal..:)
*Tk dpt pulak Ell carik kat you tube intro drama ni versi Malaysia.(English song).
*keseluruhan cerita ni menggunakan bahsa tagalog n english dan sket2 bahasa melayu..
*Ell jangka drama ni mesti meletopss mcm kt philippines...



~Kahit Isang Saglit~

Tuesday, September 09, 2008

i'm a big fan of cats..

Uols,Ell sebenarnye suukaa sgt ngan kucing2 nih.Dr kecik Ell minat ngan kucing ,boleh dikatakn tidur ngan kucing ,gurau2 main ngan kucing, berbual pn ngan kucing.Ell suka collect gambar2 or klip2 kucing yg best2.n now Ell nk share skit ngan uolls sume....




Eeeii....cutenye kucing2 nie.....siap jeling menjeling lagi.

gumoks tullh yg nie...
mcm2 kelaku...control hensem
moleknye cing2 nie...
help me! help me! lahai sianye die.tngok tu muka die..



yg ni sah kucing jantan..


di mana Cing Inie....?
clips



alahai..manjenye....kucing pn reti berbual uols...
n upon all that.....came this..the king of all cats.yg trbesar dr yg besar.n i meant saaangat besar.
info:-hasil kacukkn singa jantan ngan harimau betina jadilah LIGER (lion + tiger).they are the largest cats in the world.
*truthfilly Ell a bit shock ttg this clip.bkn shock kn apa,shock kn betapa jinak n manjanya dia ngan tuan nyer..


oh say can you say,whats the weather today
my tricks are not bad, now you do as i say...
(mr.cat in the hat said)
*n3 ni tlh diedit semula

i'm a big fan of cats..

Monday, August 25, 2008

funny game show

Uols tengok clips nih, lawak giler...ade gak game yg camnih.
kalu camni lh gayenyer.. mmg sah takde pemenangnye..huhu .Gile ke ape nk thn gelak dengor die kire...gelak guling2 lagi ade..
Pompuan yg brnama kellie pickler ni kontesten AMERICAN IDOL season 5.Tp tk sangka plak dia 'tooot' mcm owang tak skolah...
kesian..ade jgk owang camni yer.ingatkn org2 camni kira jenis educatedlh.rupanya bla3..ish hutan mane lh kt us yg die duduk agaknya.. (malunyer aku...)




*uols sile layan yer..Ell tk habis lagi nk gelak.muahahahah..




funny game show

Tuesday, August 12, 2008

funny n good commercials

takpe, saya tolong..

la..salahlh pulak

coooll..sesape yg takut kete kene curik,try wat camni. 



funny n good commercials

Sunday, August 03, 2008

layan lagu nostalgia

FIREHOUSE
Music band ni kan mmg sgt brmkna buat ladyell ngan hsbn cz the hit I LIVE MY LIFE FOR YOU is t 1st song yg dia bg kt ladyell. Time tu zaman sklh lagi .Org duk mengate kite org nih 'cinte monyet' jer,tk kekal kemane..but at last we've been together hampir 16thn trmasuk dh berkahwin hampir 8thn.
Tringat2 lg time die bg lagu ni. Tetibe je feeling plak nih.mmg ptut pn as the song has sentimental value buat ladyell.romantik tul..
* Harap maaf.at the end of the clip ni ada kluar sngapore flag.tdk dsngajakn.clip ni pakej,the flag comes with it.apa2 pn layan jelh ye..


I live my life for you - firehouse
U know u everthing to me
and i could never see
the of us apart
and u know i give myself to u
and no matter what u do
i promise u my heart

i 've built my world around u
and i want u to know
i need u like i've never needed
anyone before..

* i live my life for u
i want to be by ur side
in everthing that u do
and if there's only one thing
u can believe is true
i live my life for u

i dedicate my life to u
u know that i would die for you
but our love would last forever
and i will always be with u
and there is nothing we can't do
as long as we're together

i just can't live without u
and i want u to know
i need u like i've never needed
anyone before..
*
ohh..i built my world around u
and i want u to know
i need u like i've never needed
anyone before..
*
o..o..yeah, i live my live for u....



layan lagu nostalgia

Friday, July 25, 2008

Layan laguuuu...


Muse is 1 of my fav music band.Hope u ols concentrate layan lagu ni wif lyrics,yg membuai2 syahdu n menyentuh kalbu.Wah! gitu..Tp sebelum tu u ols pause sekejap playlist kt sebelah ni tuk menghayati.
I like tis clip...






Unintended - Muse




U could be my unintended
Choice to live my life extended
U could be the one i'll always love
U could be the one who listens
to my deepest inquisitions
U could be the one i'll always love
*I'll be there as soon as i can
But i'm busy mending broken
pieces of the life i had before
before u..(last)
First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
She could never be as good as you

U could be my unintended
choice to live my life extended
U should be the one i'll always love

repeat*





Layan laguuuu...

Thursday, July 24, 2008

Kurang asam...

Korang layanz dulu klip2 ni eh..




*u olls ,kalau ladyell lh yg kene cenggitu habis org tu ladyell maki hamun.So fren,dun do tis 2 me.




*Sian kan,dengki tul org 2.tp mmg klakar.




*Ni satu lagi jahanam,mmg tk boleh harap.nsib baik nmpk.hbislh ko..

Kurang asam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...