Thursday, February 05, 2009

__?__ manis



Buah apa ni? Lama Ell tk mkn buah ni .Dah brtahun2 rasanya..adeii,tetiba plak teringat zaman kecik2.U'ols pernah dengar lagu nona manis..ha,ni lah buahnya..
Aritu MIL gi pasar ada buah ni terus beli..rasa nya sedap n manis.tp leceh sket nk makan nya..bnyak biji.
Bnyk gini hrganya 5 hinggit..tp dh 'ngap' 3 biji. :)

close up sket...kalau dh masak ranum,ada sket kekuningan pd kulitnya.

isi dlm buah..taste like soursoap/durian belanda tp manis..

ni rupa biji nya yg bnyak tuh.
dlm sebiji buah ada lebih kurang 16-18 biji yg kecik2. hah! jenuh ko...


Okeh u'ols..Ell saje je nk wat n3 yg tk seberapa nih.Layan pale otak yg tengah 'mengong' nih.Mcm2 pikir.Akhir2 ni bnyk sgt kematian dlm family Ell.rasa insaf kejap bila mengadap org yg betul2 nazak menghembuskan nafas terakhir.Trfikir pulak cukupkh amalan mcm arwah HINDON BINTI SULAIMAN utk dibuat bekalan bila tiba masa Ell nnt.Pulak tu tgh menyibukkn diri tolong keluarga arwah buat kenduri yasin dan tahlil.
Salam buat u'ols utk kali ini..




11 comments:

@t00neY r00neY® said...

buah nona..rupe xcun..tp rase leh tahan...

ell..ade orang kacau shoutbox ko ler...

~ Lady ell ~ said...

atooney rooney>
rasanya boleh la tekak aku terima..

ha'ah la..kurang ajaq betul!!

rasp said...

a'ah lah sis, lama i tak makan buah nona nie... makan sejuk2 sedapkan..

u take care of urself tau sis..

~Eila @ Along~ said...

ell, dah lama eila tak jenguk sini..tgk2 dah berubah wajahhh...wahhhh..biru tuu..tantek..lembut jee....neway buah nona pernah makan sekali je dulu masa kat thailand..tu pun sebab hubby yg suruh try..sedap jugakkan...

ell, tabahkan hati dengan ujian dr Allah ye...

Izan said...

buah nona.. lama tak makan. dulu selalu amek buah ni kat kampung. sedap kan??? pos skit kat sini =)

~ Lady ell ~ said...

rasp>
aduh sis..u ckp sejuk terus terasa2 kt tekak..:)

thnk u sis..u ni mmg baik hati kn..slalu ambik berat pasal org.hug sket..:)

eila>
cantik?maceh..hehehe
skali je mkn..ni buah lama tau eila.skarang susah dh nk dpt buah ni..rasanya ok lh..kn.

trima kasih eila.ada kwn2 mcm u'ols lh yg boleh tolong bg semangat.

izan>
kt kampung area johor ni pn dh kurang buah nona nih.ell tk pernah jumpa dh..melainkn kt umah org2 cina.yg beli kt pasar ni pn katanya dr perlis..jauh kn..?

pos? tah2 sampai sana dh expired..:)

Dee said...

wah..x penah mkn..sedap ek? kena cubalahkan..

mombloggersplanet said...

Hi all moms,

I have just launched a new listing for Malaysian moms/women blog. It's called the BlogDirectory.

You're invited to list your blog there, together with other Malaysian mom bloggers. The Blog Directory
is categorised by states to make it easy for you to connect with other moms closest to you.

Please visit http://www.mombloggersplanet.com/blogdirectory

And, appreciate if you could tell your blogger friends about it. It's free!

Thank you and have a nice day!

ladyell said...

Dee>
boleh la tahan rasanya..lebih mcm durian belanda tp nona rasanya manis...

Yatt said...

sedap lahhh buah ni..tp payah sikit nak cari..

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ ; cRazYgUrL ^ kaZmi3rAfkAr said...

salam singgah...
ini la buah nona...
lamanya xmakan buah nona ni...
ya allah beshnya, kalau mengandung dah mengidam dah ni. seb baek tak mengandum lagi, jadi tak la mengidam cuma teringin je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...