Monday, March 23, 2009

Postdated N3 ~Meraikan Raja Sehari


Ell sudahkan cerita Raja Sehari yang tertangguh kelmarin dengan rangkaian gambar2 dihari persandingan.Serba sedikit Ell letakkan didalam catatan kali ini untuk tatapan kalian.
Raja & Permaisuri diarak menuju istana(chewah..) dgn paluan kompang sbg tanda ketibaan Raja sehari kita.


Sebelum disandingkan disinggahsana,kedua mempelai dipersembahkan dengan silat pengantin.



Adad orang Johor baling ambur2 ini harus ada..(baling syiling&gula2).dulu2 orang2 tua kita akan panggil kanak2 sahaja,tp zaman sekarang ini,mak2 budak pun ikut sama..:)itu namanya rezeki trcampak ya..tidak harus ditolak.Ianya sebagai simbol moga dimurahkan rezeki ;)
Pulut Kuning bertatahkan Udang

Antara menu yang trhidang untuk santapan Raja Sehari dan pengiring2 pengantin perempuan..

Acara menunjukkan bakat trpendam disamping meluahkan rasa cinta melalui nyanyian lagu :)




Antara hasil kerja ala2 pakar oleh anak saudara ..



Kamar beradu yang dihias sederhana
tidak ketinggalan tumpang gembira..si Aryan budak fontel.
*ayat Ell ala2 skema ekk.hahaha

9 comments:

Izan said...

wah.. pengantin siap karaoke tu...kalau izan la kene suh karaoke mmg tak de nyer.. hahahahaha. malu la weh...

e_ja said...

sedapnyer udang bersama pulut itteww ell..hehehe..

cik wanie said...

wah pengantin menyanyi tue,
best ok....

ala,
dah lama x blk muar,
maybe bulan april nie blk kot,
tgk pada keadaan,
hik hik hik

ratna said...

warna hijau dia cantik..

Lieya said...

Wahhhh kek pulut bertatahkan udang dan dipagari tulurrrr... Jarang orang skang nie nak guna kek pulut kan.... Sape wat nie Ell??? Soluteee laaaa....

Dee said...

first time tgk udang n pulut tu..menariklah ell..

Rui said...

wahhh cik elly.. sangat teringat balik time wedding pakcu aritu.. ;D

rasp said...

uiks mana plaks gambar tuanpunya blog *ihiks* aryan ~ bertambah terserlah kecomelannya dikenakan baju merah gitu! smooochhh!

~ Lady ell ~ said...

Izan>
Apa malunya izan..org sekarang main redah je...:)

e-ja>
kak,udang tu utk org2 yg trpilih je dpt rasa...tp yg penting pulut yg bawah tu dh dilapis2 dgn serunding.yg tu,dptlh semua org rasa...

cik wanie>
alahai dik..muar tu still jauh lg,kalau dekat boleh jumpaan.

pengantin sekarang mmg selalu kene dera menyanyi kan..barulh happening..:)

ratna>
nowadays,kaler hijau ni dh releven..;)

Lieya>
ha'ah kan lieya,org sekarng main cake jer...tk pe,kita tukar sket.itu semua keje2 org dapur tu..ell org depan jer..hahaha

lieya,dipagari telur tu yg nmpk,sebenarnya pulut tu dilapis2 dgn serunding,pastu kt tengah2 pulut bawah tu,diletak pulak rendang,udang tu bhgn atas jer...nnt lieya kawen leh buat ekk.

Dee>
first time ekk.dee,nk buat wajik pn ok tau,tp tk de lh lauk pauk nya...

Rui>
apa yg kamu paling tringat..aweks eh....:)

rasp>
tuan blog? ntah lh ekk..mana ntah.thnk you n smooochhh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...