Monday, November 16, 2009

Hasil tahun pertama~DINA


2009 adalah tahun pertama Dina (2nd dotter) sekolah di Tadika Al-Huda (Tadika ABIM).Walaupun Dina berusia 5 tahun tp Alhamdulillah boleh serba sedikit menghafal ayat2 Quran antaranya Bacaan Yasin dan Ayatul Qursi.Syukur..tadika ni mmg menekankan aspek keagamaan.
Nak dipendekkan cerita,hari sabtu yang lepas (14 Nov 09) adalah hari majlis Penyampaian Hadiah Kecemerlangan pelajar2 Tadika Al-Huda peringkat daerah Pontian (3 sekolah).Majlis start kul 8.30pg-10.30pg.We'ol sefamily termasuk MIL pergi memberikan sokongan kepada majlis.Utk pelajar 5thn,Cikgu2 tak arrange sebarang persembahan sbb persembahan atau pertunjukan bakat menghafal,nasyid atau sebagainya nya lebih ditumpukan kepada pelajar yg berumur 6thn memandangkan ini adalah tahun terakhir sebelum d'ols menjejakkan kaki ke primary.
*Oh ya,Marsha (1st dotter) tak dapat ikut serta sbb ada acara larian flora & fauna di sekolahnya.
Ell mahupun hsbn tak bnyk amik gambar.So u'ols tengok je lah apa yang ada ni ye..:)
Ini hadiah utk tempat pertama dlm kelas (umur 5thn) bg pertengahan penggal pertama.Siap pakai jubah :)
Hadiah tempat ke-3 dlm kelas bg penggal terakhir persekolahan.
"Tahniah buat DINA!!!Walaupun sedikit merosot,Mama yakin semua org berbangga dgn pencapaian Dina.Perjalan masih jauh..teruskan usaha menuju kecemerlangan.Satu hari nanti,Dina pasti BERJAYA!!"
Selepas selesai majlis dan acara,we'ols debekalkan makanan tengahhari oleh cikgu2.Ngam2 waktu Marsha balik.Terus we'ols mintak diri .(mkn pun dh dpt,apa tunggu lagi.. hehe)
Kat rumah parent Ell (depan sekolah je) Dina tunggu Marsha..tak sabar2 dia nk menunjuk apa yg dia dpt.Nmpk je kelibat kakaknya tu,terus menerkam dan tk habis2 bercerita ini dan itu. :)
Dina dengan 2 hadiahnya kaler GOLD n BRONZE disamping kakaknya yg keletihan...
Alhamdulillah..tahun pertama menyemai benih inilah hasilnya,Walaupn prjalanan masih jauh namun laluannya Alhamdulillah sudah kelihatan dan mudah2an Allah permudahkan segalanya.Semoga tahun mendatang akan melimpah ruah ilmu didada.Insya'Allah.


*Maaf ye u'ols, gambar yang dipaparkan agak kekaburan.Camera salah setting..

6 comments:

cHeRyNa PiReS said...

kiutnya dia dengan tudung kecik tuh. congrats!:)

Dee said...

wow..ell pasti bangga ngan anak2 ell kan..tahniah ye pd dina..

rasp said...

Tahniah buat Dina...
aunty pun turut berbangga dgn kejayaan Dina...teruskan usaha ya sayang...
and oso tahniah buat u sis...
berkat bimbingan, didikan and doa u, anak u pun berjaya...

and sis, ur doters both are sooooo sweet...dah besaq nanti jenuh nak jaga nie hehehehe

mamaadam said...

Tahniah Dina.. rajin2 belajar tau boleh banggakan mummy nanti..

@tune® said...

pergh...tahniah ibu...hhihi

~ Lady ell ~ said...

cheryna pires>>>
tq :)

Dee>>>
Alhamdulillah..mekasih.

rasp>>>
tq aunty...
ell pun mmg tk putus doakan ank2 ni semua.yelah,mak mana yg tk buat mcm tu kan sis..

tak yah tunggu besar sis,skrng pun susah gak nk jaga...siap dh ada org 'cop' tu..aish,dh mcm org dulu2 plak..agak2 boleh tk letak harga tinggi..?hahahaha

btw thnx ya sis..

mamaadam>>>
mmg itu lh yg diharap2 kan..'belajar rajin2' :)

atune>>>
mekasih..tp ibunya tk amik peksa pun..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...