PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Monday, September 17, 2012

Aku dan Diet~(episode 1)


Assalamualaikum...

Ok lah,Gambar tu sebenarnya nak tunjukkkan perbezaan antara Raya tahun 2011 dan Raya tahun 2012(dah upload kat FB).Sajelah nak bandingkan untuk membakar lagi semangat,sebab 66kg tu bukanlah berat ideal untuk Ell.Berat ideal untuk orang yang tak berapa tinggi macam Ell ni adalah 52-55kg.Tapi kalau dapat turun sampai 58kg pun dah syukur...sangat.Nampak beza sangat kan..Maklumlah,80kg ke 66kg.Tak percaya?Ye..itulah Ell 80kg pada tahun lepas sehinggalah 3bulan lepas.

Episod penambahan berat badan ni berlaku mendadak lepas Ell mengamalkan pengambilan pil perancang.Katanya setiap individu yang mengambil pil perancang ni kesan dia berbeza2.Kesan yang terjadi pada Ell,gemuk.Haa kau ambik! sekali macam tong drum daaa....malu sey nak keluar rumah.kalau suami ajak pun..tak mau ikut...sebab tak nak malukan dia.melainkan kalau ada sebab2 yang sangat mendesak dan tak boleh di elak.. terpaksa jugak keluar rumah.

Mulanya tak sedar,sebab apa badan boleh membesar dan membesar dan terus membesar.Kalau tengok selera makan pun boleh tahan dahsyat..haha.So,pelan2 ell kurangkan makan dan rajin buat exersice.walaupun kurangkan makan..tapi takde langsung kadar penurunan berlaku.Kalau turun pun..nanti esok lusa dia naik balik.sudah frust disitu.Dengan gigih dan semangat yang kental..Ell google cara-cara yang betul untk berdiet dan yang terbaik untuk kehilangan berat badan yang sihat.Ell pernah amalkan high protien diet,untuk kali ni Ell buat jugak.Buat research betul2 pasal high protien diet.Dapat info,katanya high protien diet sangat berkesan bila kita ambil sekali dengan protien shake.

Ketika sedang berfikir2 nak membeli protien shake tu...tiba2 ada satu advertisement keluar kat tepi2 FB tu dengan tajuk "penurunan 2-5kg seminggu" tertarik tak u'olsss? i tertarik tau.terus klik kat situ.tapi page tu blank je.kata dia kalau nak tahu lebih lanjut..sila PM.Sajelah mesej kan...mana tau kot menipu ke apa..boleh kita report..heheh.Lepas tu,dia respon..katanya produk tu namanya SD2.Kalau berminat,dia boleh terangkan.Pastu Ell buat senyap je..tak reply langsung.....



BERSAMBUNG...



3 comments:

Dee said...

tak sabar nak cuba cara ell berdiet..nti share menu juga ye..

btw ell..nti tukar setting eh..xmohlah ada word verification...susah nak komen..maklumlah dee rabun..hehehe..

attyfir said...

tahniah ell..caiyork..

TuYa said...

waaahhhh!!!
perbezaan ketara la kak ell..
suka!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...