Wednesday, May 04, 2011

Ini kes berat!







Hye alls...dh makan.Ell mkn sup sayur je..nak diet..:)

Dah beberapa hari ni rasa macam dunia ni tak de matahari menyinar lagi.Hidup rasa macam tak bermaya.Arrrgghhh! tensi.Beberapa hari lepas Ell cuba berdiri diatas penimbang berat,dan jarum penimbang tu buat hati rasa luluh nak jatuh.Ternyata Ell dah melepasi 67kg.Patut rasa lain macam je tengok gambar2 terbaru ni.ini kes serius,ini kes berat!!.ya,mmg berat!!

Macam mana boleh jadi macam ni,sedangkan diet programme yg Ell ikut hujung tahun lepas berjaya menurunkan 5kg dlm masa sebulan.Tapi itu buat 2-3bln je dan sekarang mendadak naik semula.Sememangnya diet memerlukan disiplin yg kuat.Cakap berdegar2 je tak guna.Setiap kemahuan mesti ada perancangan.Ell mesti lakukan sesuatu..jgn sampai berat badan naik lagi.Semestinya Ell rindukan berat bdn unggul zaman sekolah dulu..iaitu 46-48kg.Buat masa sekarang ni,mustahil akan capai berat badan unggul seperti dulu..tapi ya,sekurang2 nya 50kg untuk ketinggian yg tidak berapa tinggi macam Ell ni.

Argh,tekanan macam ni.Turun 2kg naik 3kg...ini tak boleh jadi..harus bagaimana ini...ermm,setelah mengkaji itu dan ini,Ell rasa Ell patut menjauhi nasi.Paling tidak pun meminimakan pengambilan.Sekarang ni Ell umpama pekerja bandaran yang membersihkan dan menghabiskan sisa2 makn ank2...Kalau dulu Aariz lum mkn nasi lagi..maka diet Ell itu berjaya.Ell pernah terbaca yang diet cara Normala Samsudin hanya mkn sesudu nasi sehari.wah..boleh ke Ell ni.Paling Ell kagum dengan mek yang berlakon 'Salam Pantai Timur' tu..Selama 2 tahun tak ambil nasi.Wah...sangat kagum dia berjaya menurunkan berat badan dr 100++kg sehingga 45kg.

Penelitian dan perancangan perlu seiring.Setiap makanan  yang Ell ambil harus diteliti kandungan kalori dan lemak barulah rancangan berjaya!.Internet harus dilungsuri untuk mencari info tentang berat badan dan diet ni.Haa...tetiba semangat kembali meresap dlm jiwa.


10 comments:

Shiela Latif said...

caiyok2!!

rasp said...

come on sis...
u can do it...
then tolong2 doakan semangat u tu meresap kat i plak...
ntah bila i nie nak insaf :)

~ Lady ell ~ said...

shiela>>
ko mmg arr chaiiyokk...ko mmg dh ideal figure.

~ Lady ell ~ said...

rasp>>
hehe sis,semangat ell pun kekadang luntur gak bila tengok nasi.nak2 bila lawan lauknya tu sedap kan...

@tune® said...

waaa....aku nyer diet progamme...half way jer...

Puan Avy (Lisz Nurizaliza) said...

aduii Ell...lis yg amik nasi sket tiap hari pn berat naik...dhla lis ni naik tang pipi klu gemuk,huaaaaa....lis pn nk jauhkn nasila,huuuuuu

larradanish said...

cuba study kt www.sususejat.com.byk info diet yg betul disana.n kalo rajin beli dvd 30days sherd jillian micheal..biggest loser.insyallah istiqamah boleh turun..sharing is caring.

~ Lady ell ~ said...

atune>>
ayuh,lakukan gerak khas!!:)

~ Lady ell ~ said...

Lisz>>
kalau tak berapa tembun takyah jauhkan nasi...Ell tengok lis ok je.mana de gemuk...comellah..:)

~ Lady ell ~ said...

larradanish>>
tq so much fren!.Ell seronok pergi link tu...tq3x

so how ur weight?lama tak update pasal tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...