Saturday, July 30, 2011

Selamat datang ramadhan~

Assalamualaikum..lama tak update kan.Tak tau apa lagi alasan,rasanya setiap kali itu je lah alasan.Tak sempat,takde masa.Rajin sungguh buat alasan..haha.

ok sahabat Ell,Ell ingin memohon ampun dan maaf andai ada sebarang penulisan Ell disini yang menyinggung hati dan perasaan u'ols.Ell harap kita sama-sama bersihkan hati saling memaafkan agar amal ibadah dibulan Ramadhan tidak sia-sia.Puasa bukan setakat menahan lapar dahaga saja,mata,telinga dan perbuatan semua kena jaga.Kalau duk rumah,nak tengok tiwi kena bijak memilih siaran dan rancangannya.Tapi dari leka tengok tiwi tu,elok sangat kalau tambah-tambah pahala.

Ell suka nak kongsikan hadis ini.Sebenarnya banyak boleh kita jumpa pelbagai hadis yang berkaitan bulan Ramadhan ini.Ini adalah salah satunya.
"..Dia (Allah) akan memerhatikan perlumbaan kamu dalam Ramadhan, dan Dia akan membangga-banggakan kamu kepada para malaikatNya. Maka perlihatkanlah kepada Allah daripada kamu akan kebaikan. Sesungguhnya orang yang celaka adalah orang yang dijauhkan daripada rahmat Allah swt pada bulan ini.”(Hadis)

~Mari kita berlumba-lumba membuat amal kebajikan sempena RAMADHAN ini :)
 Dan satu lagi,Allah berjanji..
mereka yang mempunyai kalimah Laailaahaillallah iaitu orang islam, apabila mereka berNIAT untuk mmbuat 1 kebajikan,maka Allah swt akn berikan pahala meskipun dia tak dpt mlaksanakan niatnya itu.Jom kita psg NIAT utk tingkatkn amal pd bln Ramadhan kali ini supaya lebih ummph! lagi,Ell nak isytiharkan AZAM di sini:) "saya nak khatam quran skurang2nya 1x" !!!
~sape tahu kalau azam ni boleh jadi inspirasi utk org lain,dpt pahala free lg :)
Ok,last but not least..ada clip menarik Ell nak kongsi.

 SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERAMAL
RENUNG-RENUNGKAN..:)



3 comments:

Dee said...

selamat berpuasa ell..

Travel Haji Plus said...

Happy Ramadhan... Semoga Berkah Selalu Menyertai.. aamiin








games, utorrent

Neeza.Areef said...

ell..many thx for the raya card..igt ell kat akak..blog akak dah bkak cam biasa..singgah2 yer

nk amik kesempatan ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...