Monday, November 01, 2010

Nama kita sama~



Salam...

Untuk tajuk n3 seperti atas ni,sebenarnya Ell pun rasa 'eh,ramai jugak yer nama sama macam aku'.Ok,terlebih dahulu Ell perkenalkan nama Ell sebenarnya ialah EllyMaswati.Heheh dulu2 Ell perasan la nama Elly ni Ell sorang je yg punyer.Sbb Ell tahu nama Elly ni omputih je.Lebih2 lagi time kecik2 arr.Selalu sangat perasan apa ke lain sangat mak pak aku bg nama ni unik nye...(mcm la budak kecik tau makna 'unik') Sejak dr tadika sampai lah sekolah rendah masih tak de lagi kanak2 lain yg menggunakan nama Elly.Sebenarnya kdg2 terasa jugak bila kwn2 lain nama d'ols ada makna dalam Islam.Kata org nama tu mencermin kan seseorg.So,kalo dah tak de makna apa nk dicerminkan..rasa cemburu dn iri hati tetiba.Tapi tk pe,apa ada pada nama kan..kalau buruk kelaku.Yg penting pandai2lh bawak diri sendiri..

Sampai lah akhir2 sekolah menengah.Barulah Ell dengar nama penyanyi Elly Mazlien,pelakon Elly Suriati,Time tu terasa pulak eh eh,ada jugak org lain nama sama ekk.bila cakap camtu ngan boypren (skrng hsbn) terus die kata alahai...perasan nye,mcm die sorang nama Elly.Time tu tetiba sentap arr.Yelah,selama ni tk penah dengar pun org lain yg bawak nama Elly kan..

Selama berkawan ngan hsbn dulu (sebelum kawen) dia selalu ajak gi rumah die rumah sedara mara die.Pastu ada sorang maid arwah makcik die ni selalu gunakan panggilan Ell utk nama Elly.Time tu rasa,kelas nye maid ni panggil aku.hahaha.Dan time tu Ell dengar pulak penyanyi Ella tu guna nama El utk nama manja dier...Aduhai,ade je yg nk meniru..(perasan lg disitu)

Bila first time nk register sbg blogger dulu,melambak pulak Ell tengok yg guna nama Elly.Maknanya nama Elly ni dh tak unik lagi la.So,dgn tidak dipengaruhi mana2 pihak,Ell decided guna nama Ell.Ya,LadyEll adalah yg terlintas secara tiba2 difikiran.Sebenarnya untuk mengkelaskan nama sendiri yg orang nya pun tak berapa nk kelas..:D

Tapi sejak akhir2  ni,ramai jugak rupanya yg namanya Ell dgn pelbagai spelling.Ell,LadyElle,Elle & El.Tapi yg penting pada Ell bunyi nye tetap sama.Cammana Ekk rasanya panggil org lain dngn nama sendiri..ganjil tau..." hai,Ell,Ell singgah sini membalas kunjungan.."hehehe

Kepada LadyElle,Ell,Elle dn El,mahupun sesiapa saja yg namanya sama dengan Elly ataupun Ell ni slmt berkenalan...Kalau dh ramai nnt boleh kita tubuhkan kelab 'Ell' utk mereka2 yg namanya Ell sesaje.:D

Ok,babai untuk n3 perasan ni.

*Sis Rasp,nama u mmg unik.






5 comments:

ARIFFDA said...

bukan nk komen pasal n3 pun tp nk bgtau aku jln2 sini...hahaha

rasp said...

walopun u rasa ramai yg nama cam u...
tapi i rasa u are one in a million oooo...
eh eh cam terkezut tgk namaku di akhir entri hahahahaha...

Tihara said...

kawan akak ada nama elly ziana masa tingkatan 1..lamaaaa dulu

poster printing said...

Sebenarnya untuk mengkelaskan nama sendiri yg orang nya pun tak berapa nk kelas.

Anonymous said...

MAKSUD NAMA ELLY PENGURNIAAN KAN?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...