Tuesday, November 09, 2010

Terlanggar Pantang~


Aduih,dugaan apakah ini? Disaat tengah berseronok dengan diet terpaksa aku mencurangi disebabkan briyani kambing ibu mertuaku ini.Aduh2 tak bleh tahan terpaksa jugak jamah sesudu sejam sebab tak boleh tahan setakat mencium bau wangi nasi briyani itu...

Mata ku ,hidungku dah digoda dengan aroma nasi briyani ni.U'ols bleh tahan tak?

Meh kasik closeup sket..Dengan nasi yang "ermm panjangnyerrr nasik2 tu" tu membuatkan hidung terjungkit2 menghidu bau.

Fresh from da periuk..briyani kambing made by MIL.Tapi kalo tak yah kambing ni pun tak per...

Nasi ni yang sangat memanggil2..maklumlah dh berapa hari tk menjamah nasi...


Hancur diet yg kononnya berkobar2 mcm kene bakar..Lepas ni nak sambung diet ke..nak start all over balik ekk.Tak pun tak diet lagi boleh? :D
Tak per2 minum air limau nipis bnyk2..:)

Nilah die nyer..MIL ni rajin na memasak...tak tau ke ank menantu die ni tgh diet..ewah,menyalah mertua pulak..MIL ni masak briyani ni sbb dia dgn mak Ell nk terbang ke Jakarta u'ols..nk bawak bekal ke KL katanya...tinggalkan lh sket untuk org2 yg tinggal ni.:)

Sebelum terbang tu tido semalam kt rumah cucunya di Bandar Tun Hussien Onn.Alih2 kene postponed pulak la 2-3mlm...Airport Jakarta terpaksa tutup sbb jerebu dh melitupi seluruh kawasan airport dek kerana debu gunung merapi yg meletus tu.Tido pulak kat rumah anaknya di Shah Alam 2mlm...

Alhamdulillah,penerbangan berjaya diteruskan semalam pd pukul 5.30 ptg dn selamat sampai di Jakarta lebih kurang 8mlm..MIL ke Jakarta atas tujuan berkunjung ke rumah anak sulongnya (sekali harunglh tu melancong)yg dh hampir 6 thn menetap kat sana.Bonda ku pun tk lepaskn peluang..org dh offer..:) Anak sedare MIL dgn suaminya pun nk ikut sama.Jadi mereka ber4 berseronoklh disana selama 8hari yer...:)



7 comments:

Dee said...

bestnya nasi beriani tu..laparlah pulak perut dee tgk gambar2 ni..adeh..

suffer8zine said...

tiba2 lapar

Terkini : Mati dipijak Gajah

Lelord said...

suke nasi briyani...tapi x suke kamben

ct rahani said...

sy x suka dgg kambing.. klu mkn ns beriani amik dgg lembu @ ayam jer..

SYANI said...

Dah lama tak makan briyani..

Wah kak ell dah tukar template baru.. lawalah!

Amy Syaquena said...

tiba2 lapar lak dengan cuaca hujan nie kalau pekena sepinggan sedap nie...

rasp said...

pergghhhh kalo gini lah ghupa...
tak nyesal langgar pantang ngehehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...